در حال بارگذاری اطلاعات

مطالب مرتبط

اعطای گواهی‌نامه شرکت خلاق به فروشگاه اینترنتی اُکالا

مدیر عامل جدید صنایع شیر ایران منصوب شد

معرفی هواوی میت 30 لایت احتمالا با سیستم‌عامل HarmonyOS

ثبت اپل پتنت فیس آی دی برای مک

معرفی حسگر جدید ایزوسل سامسونگ در 21 مرداد با رزولوشنی چشمگیر

در پنجمین دوره جشنواره برند محبوب ؛ برندهای محبوب سال 1397 معرفی شدند

تیر 1397,26 سرویس خبری دانستنی های خرید

پنجمین جشنواره ملی برند محبوب مصرف کنندگان با مشارکت جمع کثیری از فعالان اقتصادی و بازرگانی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد و در طی این همایش برندهای محبوب منتخب گسترده ترین نظرسنجی مردمی در زمینه محبوبیت برندها معرفی شدند.

در ابتدای این همایش، اسدی دبیر اجرایی همایش ضمن تاکید بر تلاش های انجام شده در دبیرخانه جشنواره در اجرای یک نظرسنجی مردمی عادلانه به آمار این نظرسنجی اشاره کرده و عنوان کردند: با جمع آوری بیش از یک میلیون و پانصدهزار رای در این نظرسنجی که به مدت چهار ماه به طول انجامید، برندهای محبوب مردم شناسایی و انتخاب شدند. ایشان همچنین به پایگاه مردمی این برندها در کسب خوشنامی و جلب رضایت مصرف کنندگان اشاره کرده و اظهار امیدورای کردند این اقدامات بتواند بیش از پیش، جایگاه مصرف کنندگان را در فضای کسب و کار ارتقا بخشد.

در ادامه محمود محمدیان دبیر علمی جشنواره، ضمن اشاره به رویکردهای علمی جشنواره و تاکید بر جایگاه ویژه شاخص محبوبیت برند در مباحث علمی برندینگ، به تببین موضوعات مرتبط با اطلاع رسانی این جایگاه در میان بندها پرداخته و عنوان کردند: برندها با آسودگی خاطر می توانند از این جایگاه در تبلیغات و اطلاع رسانی های خود استفاده نمایند چرا که این جایگاه برگرفته از رای و نظر خود مردم است و لذا اطمینان داشته باشند که تاثیرگذاری ویژه‌ای نیز بر مخاطب خواهد داشت. ایشان همچنین اشاره کردند که برندهای محبوب در دوره بد اقتصادی مطمئناً آسیب کمتری خواهند دید و این یکی از مزیتهای اصلی برندهایی است که توانسته اند جایگاه مردمی و خوشنامی در بازار کسب نمایند.

محمد ناطق رئیس شورای سیاستگذاری نیز در بخش بعدی سخنرانی ها، به رویکردهای همیشگی دبیرخانه جشنواره در ایفای مسئولیت های اجتماعی اشاره کرده و ضمن برشمردن اقدامات دبیرخانه در دوره های قبلی جشنواره، به معرفی طرح جدید مسئولیت اجتماعی دبیرخانه جشنواره که بر روی توانمندسازی دانشجویان نخبه دانشگاههای دولتی که بضاعت مالی محدود با عنوان “آکادمی داتو (دانشجویان توانمند)” متمرکز است پرداختند. گفتنی است در این طرح علاوه بر معرفی دانشجویان نخبه به شرکتهای بزرگ برای گذراندن دوره کارآموزی خود، بستری برای ارائه آموزش آنلاین رایگان در زمینه مهارتهای حرفه ای کاری برای این دانشجویان در حال ایجاد می باشد که می تواند هزینه های توسعه علمی و حرفه ای دانشجویان را برای کارفرمایان به صفر برساند.

ایشان در ادامه از تمام حاضرین در همایش درخواست نمودند تا با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی و به منظور کمک به اجرای این طرح، از تمامی امکانات خود بهره بگیرند و هر آنچه در توان دارند برای کمک به این دانشجویان نخبه به کار بگیرند. قابل ذکر است زمینه های مشارکت در این طرح شامل مواردی از قبیل درخواست جذب کارآموز در شرکتها، یا اجرای دوره های آموزشی مهارتی در بخش آموزش آنلاین خواهد بود که به صورت رایگاه در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

سخنران بعدی این جشنواره سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بودند. ایشان به مقوله برندسازی نیز به عنوان یک موضوع مهم و نیازمند به تحقیق و توسعه اشاره کرد و افزود: در برندسازی نیز باید پژوهش شود و تحقیق شود تا برند شکل گیرد و روند رو به رشد خود را داشته باشند و بر اساس نیاز بازار و رقابت در بازار موجود، به تولید و فعالیت بپردازند. ایشان یادآور شدند: ما باید باور داشته باشیم که می توانیم و برای رونق برندهای داخلی باید امکانات و مشوق هایی فراهم شود تا ظرفیت ها توسعه یابد و هم اکنون ظرفیت بسیار است و در عمل نتیجه محدودی در برندسازی حاصل شده. پس اگر می خواهیم کالا و برند ایرانی را جایگزین برند خارجی کنیم باید روز به روز به برند سازی و برند محبوب بیشتر توجه کنیم.

در ادامه عیسی منصوری معاون توسعه، کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایراد سخنرانی در زمینه برندینگ پرداخته و عنوان کردند: برندهای جغرافیایی، کالا یا خدمت و برند صنعت سه محور کلی برند می باشند و در این میان برند جغرافیایی می تواند فراتر از ارزیابی های منطقه ای و ملی عمل کرده و شاخصی برای رتبه های جهانی فضای کسب و کار باشد. منصوری افزود: به نوعی این سوال مطرح است که کدام کشورها برند هستند و کدام برندها تبدیل به شاخص می شوند و ایجاد برند صرفاً مسائل کسب و کاری نیست و وقتی در کشور ما باب می شود که برند سازی کنیم باید ابعاد فراتر از تجارت را مورد توجه قرار داد. وی بر اساس واقعیت موجود تجاری عنوان کرد: باید دید بنگاه های ما چقدر امکان برند شدن دارند و باید توجه کرد برندهای موجود بر اساس شرایط چه میزان متحمل زحمت و انجام تلاش پیوسته شده اند. ایشان در انتها به نقش برند ملی و تاثیر آن بر برندهای کسب و کاری اشاره کرده و بر نقش حاکمیت در تقویت جایگاه برندهای کسب و کاری در فضای تجارت بین الملل تاکید نمودند.

رونمایی ار طرح مسولیت اجتماعی جشنواره با عنوان  توانمندی دانشجویان

بخش بعدی برنامه های جشنواره به رونمایی از طرح مسئولیت اجتماعی دانشجویان (آکادمی داتو) اختصاص داشت. در این بخش ضمن ارائه توضیحات مختصری از این طرح که با تولی گری بخش خصوصی و به عنوان کار مشترک میان دولت، دانشگاهها، کسب و کارها و متخصصان پیش برده می شود، به نقش این طرح در حل مشکلات معیشتی دانشجویان نخبه کشورمان و نیز ایجاد زمینه اشتغال پایدار برای آنها تاکید نموده و اظهار امیدواری نمودند با مشارکت همه ذینفعان، نتایج ویژه ای در این حوزه کسب گردد. سپس با حضور نمایندگانی از ذینفعان مختلف طرح، از آکادمی داتو رونمایی گردید. ضمناً علاقمندان به مشارکت در این طرح مسئولیت اجتماعی می توانند به سایت رسمی این طرح به آدرس www.DatoAcademy.com مراجعه نمایند.

آخرین بخش سخنرانیهای این جشنواره به ارائه گزارش جامع نظرسنجی برند محبوب سال 1397 اختصاص داشت. جعفر اسدی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره در این بخش، ضمن مروری بر مدل های اجرایی و آمارهای جشنواره، به ارائه اطلاعاتی در زمینه شرکت کنندگان در این نظرسنجی پرداخت و در انتها، برندهای محبوب منتخب نظرسنجی را در گروههای مختلف جشنواره معرفی کردند. بر اساس اعلام ایشان، برندهای ایرانی در مجموع بیش از 82% از برندهای محبوب منتخب نظرسنجی را در 136 گروه کالا/خدمات جشنواره شامل می شدند که نشان از اقبال و اعتماد مصرف کنندگان به این برندهای خوشنام ایرانی می باشد.

بخش پایانی این جشنواره به معرفی و تقدیر از برندهای محبوب سال 1397 اختصاص داشت. در این بخش از مدیران تعدادی از برندهای محبوب منتخب جشنواره که در مراسم حضور داشتند با اعطای لوح و تندیس برند محبوب تقدیر به عمل آمد. در ضمن در کنار تقدیر از مدیران برندهای محبوب، با حضور تعدادی از هواداران مردمی برندها که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، هدایایی از طرف مدیران برندها به هواداران شان اهدا گردید تا فرهنگ شایسته تقدیر از هواداران مردمی برندها نیز مورد تاکید قرار گیرد.

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این جشنواره و نیز آشنایی با برندهای محبوب منتخب مصرف کنندگان، می توانند به سایت رسمی جشنواره به آدرس www.IranTopBrands.org مراجعه نمایند.

13971397 برند1397 برندهای1397 پنجمین1397 جشنواره1397 در1397 دوره1397 سال1397 شدند1397 محبوب1397 معرفیبرندبرند 1397برند برندهایبرند پنجمینبرند جشنوارهبرند دربرند دورهبرند سالبرند شدندبرند محبوببرند معرفیبرندهایبرندهای 1397برندهای برندبرندهای پنجمینبرندهای جشنوارهبرندهای دربرندهای دورهبرندهای سالبرندهای شدندبرندهای محبوببرندهای معرفیپنجمینپنجمین 1397پنجمین برندپنجمین برندهایپنجمین جشنوارهپنجمین درپنجمین دورهپنجمین سالپنجمین شدندپنجمین محبوبپنجمین معرفیجشنوارهجشنواره 1397جشنواره برندجشنواره برندهایجشنواره پنجمینجشنواره درجشنواره دورهجشنواره سالجشنواره شدندجشنواره محبوبجشنواره معرفیدردر 1397در برنددر برندهایدر پنجمیندر جشنوارهدر دورهدر سالدر شدنددر محبوبدر معرفیدورهدوره 1397دوره برنددوره برندهایدوره پنجمیندوره جشنوارهدوره دردوره سالدوره شدنددوره محبوبدوره معرفیسالسال 1397سال برندسال برندهایسال پنجمینسال جشنوارهسال درسال دورهسال شدندسال محبوبسال معرفیشدندشدند 1397شدند برندشدند برندهایشدند پنجمینشدند جشنوارهشدند درشدند دورهشدند سالشدند محبوبشدند معرفیمحبوبمحبوب 1397محبوب برندمحبوب برندهایمحبوب پنجمینمحبوب جشنوارهمحبوب درمحبوب دورهمحبوب سالمحبوب شدندمحبوب معرفیمعرفیمعرفی 1397معرفی برندمعرفی برندهایمعرفی پنجمینمعرفی جشنوارهمعرفی درمعرفی دورهمعرفی سالمعرفی شدندمعرفی محبوب