در حال بارگذاری اطلاعات

-

سامسونگ

سامسونگ الکترونیکس، از زمان تأسیسش در شهر سوون کره، همچنان رشد کرده، به پیشتازی در زمینه فناوری اطلاعات در جهان تبدیل شده است و بیش از 200 شرکت فرعی را در سراسر جهانمدیریت می‌کند. محصولات این شرکت شامل لوازم خانگی مثل تلویزیون‌، مانیتور، یخچال، و ماشین لباسشویی، و همچنین محصولات اصلی ارتباطات راه د...
بیشتر بدانیم ...


مطالب مرتبط

معرفی هواوی میت 30 لایت احتمالا با سیستم‌عامل HarmonyOS

ثبت اپل پتنت فیس آی دی برای مک

معرفی حسگر جدید ایزوسل سامسونگ در 21 مرداد با رزولوشنی چشمگیر

والپیپرهای جدید نوت10 معرفی شد

سومین مدل گوشی ال جی با نام ال جی G8X تینکیو در راه است

روند کاهش فروش تبلت‌ سال ۲۰۱۸ نیز ادامه می‌یابد

آذر 1396,01 سرویس خبری

دیجی‌تایمز اعلام کرده است که سال ۲۰۱۸، در مجموع ۱۲۸ میلیون دستگاه تبلت عرضه خواهد شد که این رقم کم‌تر از سال جاری میلادی است.

اطلاعات منتشرشده توسط دیجی‌تایمز در رابطه با میزان فروش تبلت‌ در سال ۲۰۱۸، به این موضوع اشاره دارد که روند کاهش عرضه تبلت‌ در سال آینده ادامه خواهد یافت و نزدیک به ۱۰ درصد کم‌تر از سال۲۰۱۷ خواهد بود. این مؤسسه تحقیقاتی پیش‌بینی کرده است که میزان فروش تبلت‏‌ در سال ۲۰۱۸ به ۱۲۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.

ظاهرا افزایش محبوبیت فبلت‌ها (گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر از ۵.۵ اینچ) باعث شده است تقاضا برای تبلت‌ طی چند سال اخیر افت کند. به همین جهت، تبلت‌های مجهز به صفحه‌نمایش ۷ اینچ دیگر چندان محبوبیتی ندارند و کاربران ترجیح می‌دهند تبلت‌هایی خریداری کنند که از نمایشگر ۵.۵ اینچی یا بزرگ‌تر برخوردار هستند. یکی‌ دیگر از مواردی که باعث می‌شود کاربران علاقه بیشتری به گوشی‌ هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ داشته باشند، کاهش حاشیه‌های نمایشگر بوده که در سال ۲۰۱۷ به یک تِرِند تبدیل شده است؛ سازندگان می‌توانند با حذف حاشیه‌ها، ابعاد گوشی‌های هوشمند خود را ثابت نگه دارند اما آن‌ها را به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز کنند.

از آنجا که تبلت‌هایی با نمایشگر کوچک مورد استقبال کاربران واقع نشده‌اند، سازندگان تصمیم گرفته‌اند بر عرضه محصولاتی با صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی یا بزرگ‌تر متمرکز شوند که می‌تواند تفاوت‌ بین تبلت‌ و فبلت‌ را برجسته‌تر کند. اعمال چنین سیاستی باعث نمی‌شود از افت فروش تبلت‌ در سال‌های آینده جلوگیری شود؛ اما احتمالاً می‌تواند سرعت آن‌را کندتر کند.

مؤسسه تحقیقاتی دیجی‌تایمز در ادامه اعلام کرده است که تأثیر گوشی‌های هوشمند با حاشیه‌های باریک روی تقاضا برای تبلت‏‌ پس از سال ۲۰۱۹ کم‌تر خواهد شد و فروش این محصولات همچنان بیشتر از ۱۲۰ میلیون واحد باقی می‌ماند. نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) طی دوره چهارساله بین ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ منفی بوده و ۱.۴ درصد است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که اپل، سامسونگ و آمازون پرفروش‌ترین سازندگان تبلت در سال ۲۰۱۷ باقی خواهند ماند و شرکت هواوی در نهایت از لنوو پیشی ‌می‌گیرد؛ به همین جهت، انتظار می‌رود این شرکت چینی به رتبه چهارم در زمینه‌ی فروش تبلت‌ دست پیدا کند. دیجی‌تایمز خوش‌بین است با سیاست‌هایی که هواوی در پیش گرفته، برتری این شرکت بر رقیب آسیایی خود یعنی لنوو در سال آینده تثبیت شود.

در نهایت، اعلام شده است که تبلت‌‏های مجهز به نمایشگر ۸.۹۹ اینچی و بزرگ‏تر، بیشتر از ۶۰ درصد از فروش تبلت‌‏ را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص خواهند داد؛ به همین جهت، بسیاری از سازندگان روی فروش و عرضه تبلت‌هایی متمرکز خواهند شد که نمایشگر بزرگ‌تر از ۹ اینچ داشته باشند. از آنجایی‌که عده‌ای از کاربران همچنان تبلت‌های آیپد اپل و سری گلکسی تب سامسونگ را خریداری می‌کنند و تقاضا برای آن‌ها کاهش نیافته است؛ به‌ نظر می‌رسد هر دو سازنده به عرضه سالیانه تبلت‌های گران‌قیمت خود ادامه خواهند داد.

در حال‌ حاضر شرکت‌های اپل، سامسونگ، آمازون، هواوی و لنوو جزو پنج سازنده پرفروش بازار تبلت هستند و گزارش منتشرشده از میزان فروش تبلت‏‌ در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷، به این موضوع اشاره می‌کند که شرکت آمازون بیشترین رشد را در میان پنج سازنده مطرح داشته و فروش محصولات اپل و سامسونگ کاهش یافته است.

منبع:زومیت

2018۲۰۱۸ تبلت‌۲۰۱۸ روند۲۰۱۸ سال۲۰۱۸ فروش۲۰۱۸ کاهشتبلتتبلت‌ ۲۰۱۸تبلت‌ روندتبلت‌ سالتبلت فروشتبلت‌ کاهشروندروند ۲۰۱۸روند تبلت‌روند سالروند فروشروند کاهشسالسال ۲۰۱۸سال تبلت‌سال روندسال فروشسال کاهشفروشفروش ۲۰۱۸فروش تبلتفروش روندفروش سالفروش کاهشکاهشکاهش ۲۰۱۸کاهش تبلت‌کاهش روندکاهش سالکاهش فروش