در حال بارگذاری اطلاعات

مطالب مرتبط

توسعه خدمت ” تنخواه کارت رفاه “

معرفی جدیدترین سیستم پرداخت پایانه‌های فروش در الکامپ

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت به پرداخت ملت با حضور بیش از 98 درصد سهامداران

مراسم تجلیل از بانک ملت در ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران برگزار شد

اهدای جایزه رتبه نخست هشتمین همایش بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به مدیرعامل به‌پرداخت ملت

دانستنی های مربوط به بیمه عمر

مهر 1396,01 سرویس خبری دانستنی های خرید

بنا بر تعریف اقتصادی، به مازاد مخارج سال پس‌انداز گفته می‌شود. پس‌انداز یعنی انصراف از مصرف در زمان حال. اگر فردی به جای پس‌انداز، پول‌های خود را مصرف كند، دیگر پول نخواهد داشت! شاید طرح این سوال كه «آیا من بدون آن كالا می‌توانم زندگی كنم؟» كمی اغراق یا گزافه باشد؛ اما تجربه به‌ویژه در شهرهای بزرگ نشان داده است كه باید جدی‌تر و با تامل بیشتری به این سوال نگریست؛ چراکه اول آنکه دوران كهولت بر سر راه قرار دارد و دوم آنکه حوادث پیش‌بینی نمی‌شوند. در این میان زمانی این مساله مهم‌تر می‌شود که شما نقش سرپرست خانواده را نیز برعهده داشته باشید. اگر سرپرست خانواده باشید، بی‌شک آینده‌ای که در آن رفاه و امنیت مالی خانواده تامین باشد، نه‌تنها خواسته قلبی‌تان خواهد بود بلکه چگونگی تحقق آن در نوع خودش دغدغه‌ای بزرگ محسوب می‌شود. همه ما در طول زندگی با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو هستیم که یکی از راهکارهای مواجهه با آنها برخورداری از انواع بیمه از جمله بیمه عمر است.

در هر سن و سالی که هستید و به هر شغلی مشغول هستید، ضرورت ایجاب می‌کند که در مورد بیمه عمر اطلاعات لازم را داشته و به موقع یکی از انواع آن را به‌عنوان تامین برای خود و خانواده انتخاب کنید. بیمه‌ عمر از رشته‌های‌ مهم‌ بیمه‌های‌ اشخاص‌ است‌. در قرارداد بیمه‌ عمر، شرکت‌ بیمه‌ در ازای‌ دریافت‌ حق‌ بیمه‌متعهد می‌‌شود که‌ درصورت‌ فوت‌ بیمه‌ شده‌ یا زنده‌ماندن‌ او، در زمان‌ معینی‌ سرمایه‌ بیمه‌شده‌ را به‌طور یکجا یا به‌صورت‌ مستمری‌ به‌ بیمه‌گذار یا شخص‌ ثالث‌ تعیین‌شده‌از طرف‌ او بپردازد. فوت به هر علت و از کارافتادگی و فوت ناشی از حادثه تحت پوشش این نوع بیمه‌نامه است. بیمه‌گذار پس از گذشت مدت 2 سال از شروع بیمه‌نامه و پرداخت حق بیمه مربوطه می‌تواند از محل بیمه‌نامه خود وام دریافت کند یا پس از گذشت مدت 6 ماه (و پرداخت حق بیمه مربوطه ) نسبت به انفساخ (بازخرید) بیمه‌نامه اقدام کند.

از آنجا که بسیاری از مصرف‌کنندگان سریعا و بدون بررسی کافی یا پرسیدن سوالات مناسب برای خرید بیمه‌نامه تصمیم می‌گیرند، باید قبل از اقدام به خرید بیمه عمر به چند مورد دقت کنید: اول آنکه حتما با یک کارشناس مشورت کنید. توجه داشته‌ باشید که بیمه عمر هدفش تامین رفاه بازماندگان پس از فوت سرپرست خانواده است پس دقت داشته باشید که وضعیت شرکت بیمه‌ای را که قصد عقد قرارداد با آن دارید، به‌خوبی چک کرده تا از قدرت و اعتبار آن به‌طور دقیق اطمینان حاصل کنید. می‌توان قبل از آنکه شرکت بخصوصی  را انتخاب می‌کنید با چند کارگزار مشورت کنید. دقت داشته باشید که گفت‌وگو با هر کارشناس سبب می‌شود تا نکات جدیدی را بیاموزید که شاید قبلا برایتان نامفهوم بود. اگرچه این کار کمی وقت‌گیر است، اما اطمینان داشته باشید که با این کار می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. دوم آنکه بندهای قرارداد را با دقت بخوانید؛ تمام بند‌های قید شده در قرار داد را تک به تک بخوانید. مطمئن شوید که «فوت بیمه شده به هر علت» تضمین شده است.

پیشنهاد ما به شما این است که حتما از قبل با یک مشاور حقوقی یا مشاور بیمه (بهتر است مشاور بیمه شرکت طرف قرارداد نباشد) صحبت کنید؛ چراکه ممکن است به‌عنوان یک شخص عادی اطلاع دقیقی از برخی بند‌ها نداشته باشید و همین عامل باعث می‌شود تا بعدا به مشکل برخورید. سوم آنکه متناسب با وضعیت مالی‌ خود قدم بردارید. قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری، مبلغی را انتخاب کنید که در بلندمدت هم توان پرداخت آن را داشته باشید. توجه کنید که بازخرید بیمه در زمان کوتاه، سبب ضررتان می‌شود. پس در خرید بیمه دیدگاهی بلندمدت(20 -15 سال) اتخاذ کنید. چهارم آنکه به پوشش از کارافتادگی حتما دقت کنید. بیمه عمر شامل فوت به هر علت و از کارافتادگی ناشی از حادثه است. وقتی بیمه عمر می‌خرید باید این مورد را در نظر داشته باشید و از شرکت‌هایی خرید کنید که پوشش ازکارافتادگی ارائه می‌کنند. پنجم آنکه بیمه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت تمدید داشته باشد؛ شما باید قبل از پایان مدت اعتبار بیمه‌نامه تصمیم گرفته باشید که آیا می‌خواهید ادامه دهید یا نه؟ در غیر‌این صورت باید یک بیمه‌نامه جدید با نرخ‌ها و شرایط جدید و بدون استفاده از تخفیف‌های ارائه شده تهیه کنید. به‌طور معمول شرکت‌های بیمه پس از پایان مدت زمان قید شده، شرایط جدیدی را به شما معرفی می‌کنند که نرخ حق بیمه آنان نیز با آنچه پیش از این پرداخت می‌کردید، متفاوت است؛ اما باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که بیمه‌نامه‌ای را خریداری نکنید که قابل تمدید نباشد. حتی اگر نمی‌خواهید بیمه‌نامه را تمدید کنید، بیمه‌نامه‌ای بخرید که قابلیت تمدید شدن داشته باشد؛ زیرا این کار به شما کمک می‌کند از طرح‌های جدید استفاده کنید بدون اینکه نیاز به خرید بیمه‌نامه جدید داشته باشید.

در عین حال شرکت‌های بیمه به‌طور متناوب طرح‌ها و تسهیلات جدیدی را برای مشتریان بیمه‌های عمرشان ارائه می‌کنند. فکر نکنید همین که قرارداد بیمه شما بسته شد دیگر لازم نیست کاری بکنید شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باید همواره اخبار مربوط به این بخش را دنبال کنید. در صورتی که خدمات یا تسهیلاتی را دیدید که موردنیاز شماست، می‌توانید به نمایندگی بیمه بروید و از آنها بخواهید این بخش را هم به بیمه‌نامه شما اضافه کنند. آنها موظف هستند این کار را انجام دهند.نکته مهم دیگر اینکه به قید پوشش «فوت بیمه شده به هر علت» توجه کنید. شرکت‌های بیمه برای کاستن از تعهدات خود، قرارداد بیمه را در مورد پوشش بیمه‌نامه برای متقاضی در دو نوع تنظیم می‌کنند. آنها احتمالا به شما پیشنهاد می‌کنند بیمه‌نامه‌ای بخرید که فقط در زمان حیات شما پوشش‌های مقرر را ارائه می‌دهد، توجیه‌شان کاهش حق بیمه است. اما توصیه می‌شود این پیشنهاد را قبول نکنید؛ بلکه بیمه‌نامه‌ای بخرید که در آن پرداخت مزایا در صورت «فوت بیمه شده به هر علت» تضمین شده باشد. علاوه‌بر آن خوب است توجه داشته باشید شرکت بیمه متعهد شده باشد علاوه‌بر اندوخته، به استفاده‌کنندگانی که از طرف بیمه‌گذار در هنگام قرارداد تعیین شده‌اند، مستمری هم پرداخت کند. وارد شدن واژه «فوت به هر علت» در قرارداد را حتما مورد توجه قرار دهید.

منبع: دنیای اقتصاد

بهبه بیمهبه دانستنیبه عمربه مربوطبه هایبیمهبیمه بهبیمه دانستنیبیمه عمربیمه مربوطبیمه هایدانستنیدانستنی بهدانستنی بیمهدانستنی عمردانستنی مربوطدانستنی هایعمرعمر بهعمر بیمهعمر دانستنیعمر مربوطعمر هایمربوطمربوط بهمربوط بیمهمربوط دانستنیمربوط عمرمربوط هایهایهای بههای بیمههای دانستنیهای عمرهای مربوط