در حال بارگذاری اطلاعات

مطالب مرتبط

۵ برند جهانی بزرگی که در حال ورشکستگی هستند

آذر 1396,10 سرویس خبری بدون دسته

قدرت یک برند جهانی بزرگ در این است که مشتری‌ را به طور ثابت تحت تاثیر کیفیت و ثبات خود قرار دهد. یک برند جهانی بزرگ تضمینی است برای این که کالا یا خدمات ارائه شده ارزش قیمت خود و حتی بیشتر از آن را دارند.

5برند جهانی در حال ورشکستگی

به هر حال، وقتی یک برند اوضاع بدی پیدا می‌کند، شرکت در یک چرخه با بازخورد منفی قرار می‌گیرد که علیرغم انجام بهترین تلاش‌هایش نمی‌تواند از آن فرار کند. در ادامه با پنج نمونه از این شرکت‌ها آشنا خواهید شد.

کی‌مارت Kmart

در حالی که کل تشکیلات Sears Holdings در لبه ورشکستگی قرار دارد، Kmart همچنان مثل روزهای اول خود در تلاش برای حفظ نام برند سیرز است. با وجود این که کی‌مارت در مقایسه با Sears عملکردی کمی بهتر (این طور گفته می‌شود) دارد، اما زنجیره Kmart در طول سال گذشته بیشترین تعداد بسته شدن فروشگاه را تجربه کرده است.

در پایان سه ماهه دوم در ماه جولای، ۲۷۳ فروشگاه کمتر از سال گذشته داشته است، در حالی که Sears به نسبت سال قبل ۶۹ فروشگاه کمتر داشته است. ادی لمپرت، رئیس و مدیر اجرایی Sears، سال گذشته قول داد که از زنجیره کی‌مارت، برخلاف تمام کاستی‌هایش، صرف نظر نخواهد کرد. او همچنین گفت یک فروشگاه تا زمانی که سودآور است همواره باز خواهد ماند. گرچه کی‌مارت هنوز از نظر تجاری سودآور است و فروش آن به اندازه خود سیرز کاهش نیافته است، ولی به هر حال میزان فروش آن پایین است و ممکن است به ناپدید شدن این برند جهانی ختم شود.

لیمیتد (The Limited)

The Limited نام یک برند پوشاک محبوب زنانه بود. این برند جهانی متعلق به شرکتی بود که علاوه بر آن، صاحب برند راز ویکتوریا (Victoria’s Secret) هم بود و در زمینه محصولات مربوط به استحمام هم فعالیت داشت. اما وقتی شرکت مادر The Limited را به یک شرکت سهامی خاص فروخت، احتمالا چیزهای مهمی را در خشت خام دیده بود.

The Limited در حال بستن هر ۲۵۰ فروشگاه خود است، ۴۰۰۰ کارمند را اخراج کرده است و قصد دارد تمام موجودی آنلاین خود را انتقال دهد. این حرکت بی‌سابقه‌ای نیست. کنت کول تجارت فیزیکی خود را خاتمه داد و همه را به عنوان یک فروشگاه آنلاین که فقط در زمینه لباس زنانه‌های مد کار می‌کرد، به کار برد.

زیرزمین Filene، پس از اعلام ورشکستگی در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک سایت تخفیف آنلاین احیا شد. با این حال، اواسط ماه ژانویه که The Limited اعلام ورشکستگی کرد، توسط شرکت خصوصی The Limited خریداری شد. فقط ماه گذشته محصولات The Limited یک بار دیگر برای فروش روی سایت قرار گرفتند. اما آیا این برند جهانی بزرگ زنده می‌ماند؟ کسی نمی‌تواند حدس بزند.

متل (Mattel)

متل (Mattel) یک شرکت سازنده اسباب بازی است که محیط‌های خرده‌فروشی کوچک را گرد هم آورد و باعث شد شرکت رقیبش ورشکست شود. بدبختانه در درآمد سه ماهه سومشان سود سهام را معلق کرده‌اند. حتی اگر آن‌ها بیش از حد وحشت‌زده شده باشند، باز هم این وضعیت چند شرکت را به خطر خواهد انداخت.

Mattel دیگر نمی‌تواند عروسک‌های خود را بیشتر به فروش برساند. فروش باربی در سراسر جهان ۷٪ کاهش یافته است، فروش عروسک‌های آمریکایی ۳۰٪ کاهش داشته است و عروسک‌های دیگر مانند Monster High و Polly Pocket به میزان ۴۲% کاهش فروش داشته‌اند.

از زمانی که در سال گذشته، دیزنی از خط تولید عروسک‌های پرنسسی و منجمد جدا شد و آن را به Hasbro داد، اتفاقات خوبی برای متل رخ نداده است. Hasbro ممکن است بتواند رقیب خود را با قیمت پایین به دست آورد. بدبختانه این به این معنی است که متل ممکن است نتواند بیش از این زنده باشد. البته بحث سر برند جهانی متل نیست، این برند مثل هر برند بزرگ دیگری می‌تواند روزی به تاریخ انقضای خود برسد. بحث بر سر عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌هایی است که ارزش دارند.

جی‌سی پنی (J.C. Penney)

فروشگاه یکپارچه مجازی J.C. Penney در کنار سیرز در حال رقابت است. میزان خرده‌فروشی این شرکت نشانه‌هایی از بازگشت را نشان داده بود، اما متاسفانه گزارش سه ماهه سوم نشان می‌دهد تغییراتی که انجام شده است کافی نبوده است. جی‌سی پنی تمام تلاش‌هایی را که برای بهبود آن صورت گرفت بی‌اثر کرد و به نظر می‌رسد زنجیره مشکلات مالی آن تثبیت شده است. با این حال، در میان افت شدید فروش تصمیم گرفته است بخش پوشاک زنانه خود را با به جریان انداختن بخش زیادی از سرمایه‌اش دوباره راه‌اندازی کند.

با توجه به این که این بخش یک چهارم درآمد این برند بزرگ را تشکیل می‌داد، اختصاص این بودجه به آن باعث القا کمی حس اعتماد به وضعیت شرکت شده است. علیرغم سیرز که برای حفظ بقا می‌تواند به صندوق ذخیره خودش اتکا کند، جی سی پی وابسته به شرکت‌های ذی‌نفع خودش است.

هر قدر که برند بزرگ آمازون نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش در اذهان جا می‌اندازد، کسب درآمد از این مرکز خرید بزرگ برای سرمایه‌گذاران جذاب به نظر می‌رسد.

بد بت اند بیاند (Bed Bath & Beyond)

همان طور که انتظار می‌رفت وقتی Linens n Things ورشکست شدند، عرصه برای Bed Bath & Beyond باز شد. در عوض، آمازون خیلی زود به رقیبی سرسخت برای خرده‌فروشان کالاهای خانگی تبدیل شد. حتی عمده فروشانی مثل Wal-Mart، Costco و Target انتخاب‌های خود را تغییر دادند.

Bed Bath & Beyond یک اشتباه بزرگ هم کرد و آن این بود که به طور کامل فضای آنلاین را نادیده گرفت. همین اواخر وارد بازی تجارت الکترونیک شد و سپس هیجان‌زده شد و سایت شکست خورده فروش فلش (Flash Sale) را راه‌اندازی کرد. Flash Sale یک سایت مرکزی است که به گروه‌های زیادی تقسیم می‌شود که دور از زمینه کاری و صلاحیت شرکت هستند.

شرکت علاوه بر دایر کردن فروشگاه بای‌بای بی‌بی (buybuy Baby)، فروشگاه‌های درخت کریسمس و فروشگاه Harmon Face Value را هم دایر کرده است. همچنین یک مرکز آشپزی و دکوراسیون دایر کرده است. با این وضعیت مورد همجوم رقبای متنوعی قرار گرفته است، از جمله رقبای آن «در خانه» (At Home)، یک مرکز بزرگ دکوراسیون منزل است. در واقع اشتباه فاحش برند جهانی بزرگی مثل Bed Bath & Beyond این بود که حواشی و زائدات زیادی برای خود ایجاد کرد.

رقابت تنگاتنگی میان فروش‌ آنلاین و مراکز خرید و فروشگاه‌ها وجود دارد. برای عقب نماندن از این قافله برندهای بزرگ باید به روز باشند تا مشتریان خود را حفظ کنند؛ وگرنه اتفاقی که برای این ۵ برند جهانی بزرگ افتاده است دامن‌گیر آن‌ها هم خواهد شد.

منبع:پیمنت24

برندبرند بزرگیبرند جهانیبرند حالبرند دربرند ورشکستگیبزرگیبزرگی برندبزرگی جهانیبزرگی حالبزرگی دربزرگی ورشکستگیجهانیجهانی برندجهانی بزرگیجهانی حالجهانی درجهانی ورشکستگیحالحال برندحال بزرگیحال جهانیحال درحال ورشکستگیدردر برنددر بزرگیدر جهانیدر حالدر ورشکستگیورشکستگیورشکستگی برندورشکستگی بزرگیورشکستگی جهانیورشکستگی حالورشکستگی در