در حال بارگذاری اطلاعات

-

به - پرداخت - ملت

شرکت به پرداخت ملت (سهامی خاص) با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال 1384 بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP(Payment Service Provider با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز نموده است، همچنین پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391 مجوزهای لازم جهت ادام...
بیشتر بدانیم ...


مطالب مرتبط

توسعه خدمت ” تنخواه کارت رفاه “

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت به پرداخت ملت با حضور بیش از 98 درصد سهامداران

مراسم تجلیل از بانک ملت در ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران برگزار شد

اهدای جایزه رتبه نخست هشتمین همایش بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به مدیرعامل به‌پرداخت ملت

معرفی جدیدترین سیستم پرداخت پایانه‌های فروش در الکامپ

تیر 1398,15 سرویس خبری

مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت خبر داد: معرفی جدیدترین سیستم پرداخت پایانه‌های فروش در الکامپ

نمایشگاه الکامپ به‌عنوان مرجعی برای معرفی دستاوردهای جدید در عرصه دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این اهمیت از زمانی حساس‌تر شد که شرکت‌های حوزه پرداخت نیز به جمع حاضران در این نمایشگاه پیوستند. بیست‌وپنجمین دوره از این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که سایه تحریم‌های زورگویانه آمریکا از همیشه سنگین‌تر است. در همین زمینه و نیز درخصوص محصولات و خدمات جدیدی که در این نمایشگاه از سوی شرکت به‌پرداخت ملت معرفی می‌شود با شهریار خلیلی، مدیرعامل این شرکت گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که مشروح آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد. شرکت‌به‌پرداخت ملت بزرگ‌ترین حامی نمایشگاه امسال نیز محسوب می‌شود.

سیر صعودی نمایشگاه الکامپ در 24 دوره گذشته چگونه بوده است و نمایشگاه امسال براساس تجربه ادوار گذشته چه ویژگی خواهد داشت؟نمایشگاه الکامپ به‌طور مستقیم نمایشگاه تخصصی حوزه پرداخت محسوب نمی‌شود. زیرا ما استفاده‌کننده از فناوری هستیم و از فناوری‌های زیرساختی‌ سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری استفاده می‌کنیم تا یک کسب‌وکار را رونق دهیم. این کسب‌وکار صنعت پرداخت است یا به طور دقیق‌تر می‌توان آن را پرداخت الکترونیک خطاب کرد. در نتیجه ما هم مانند بسیاری از شرکت‌کننده‌های این نمایشگاه، محصولات خود را ارائه می‌کنیم. گرچه محصولات ما در زمره زیرساخت‌های بخش الکترونیک و کامپیوتر به شمار نمی‌آیند، اما ابزارهایی که در صنعت پرداخت ارائه می‌کنیم از تمام سخت‌افزارها و نرم‌افزارها بهره می‌گیرند و شاید به نوعی بتوان گفت از تکنولوژی های‌‌تک آن‌ها بهره‌می‌برد. از آن‌جایی که در سیرکسب‌وکار ما باید امنیت را تامین کرد، پس قاعدتا نیازمند بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی‌ها یا به‌اصطلاح لبه فناوری هستیم. ما به‌وسیله این ابزارها، امکانات و ابزارهای جدیدی را برای مخاطبان خود و عموم مردم تولید می‌کنیم. در دوره بیست‌وپنجم این نمایشگاه، استفاده بیشتر از نوآوری به‌واسطه حضور استارت‌آپ‌ها خواهد بود. ما هم بیشتر به همین دلیل در نمایشگاه الکامپ شرکت می‌کنیم تا بتوانیم در آن‌جا با کسب‌وکارهای نوپا و مرتبط با صنعت پرداخت تبادل نظر کنیم. تمام کسب‌وکارهای نوپا به‌ناچار از صنعت ما بهره‌مند می‌شوند، زیرا به‌طور طبیعی در هر کسب‌وکاری پرداخت انجام می‌شود که این محل تلاقی و همکاری ما با آن‌ها است. بعضا ممکن است این همکاری‌ها به سرمایه‌گذاری مشترک نیز بینجامد. ما با سرمایه‌گذاری مشترک قصد داریم شتاب‌دهنده کسب‌و کارهای نوین باشیم تا سریع‌تر به نتیجه مطلوب برای مؤسسان آن برسد. ما در نمایشگاه سه بخش برای مذاکره با استارت‌آپ‌ها در غرفه‌های هلدینگ به‌سازان فردا تعبیه کرده‌ایم که امیدواریم تعاملات مناسبی را به‌ویژه در بخش باکس (باشگاه کسب‌وکارهای نوین) برقرار کنیم.

تحریم‌ها تا چه میزان در بخش تأمین خارجی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مورد نیاز تاثیر گذاشته است؟قطعا تحریم‌ها چالش‌ها و مشکلاتی را به وجود آورده است. گاهی تحریم‌ها به‌شدت کار را طولانی و سخت می‌کند. فرآیند دست‌یابی و دسترسی به یک تکنولوژی خاص به‌واسطه تحریم‌ها هزینه و زمان بیشتری می‌برد. این مورد سبب افزایش قیمت تمام‌شده برای محصول نیز خواهد شد. اما این‌طور نبوده است که تحریم‌ها سبب عدم ادامه فعالیت و توقف کار شود. در یک بیان ساده می‌توان گفت برای تولید یک محصول، سرعت را کاهش و بها را افزایش خواهد داد اما سبب توقف نخواهد شد. خوشبختانه نیروی تخصصی و افراد مستعد برای جایگزین‌کردن راه‌های متعدد و مختلف برای دست‌یابی به هدف و هموار کردن مسیر پیشرفت وجود دارد.

در نمایشگاه الکامپ امسال چه محصولات و خدمات جدیدی را عرضه خواهید کرد؟ما سعی کردیم به عنوان رهبر بازار پرداخت در نمایشگاه الکامپ حضور یابیم و با همه کسب‌وکارها گفت‌وگو کنیم. محصولات ما دستگاه‌های جدید پایانه‌های فروش است که تقریبا از بالاترین سطح تکنولوژی POS برخوردارند. ما در این نمایشگاه، توانایی مذاکره با تمام سازمان‌ها برای تعبیه اپلیکیشن آن‌ها را روی دستگاه POS را خواهیم داشت. به‌پرداخت امسال پایانه‌های پرداخت با نرم‌افزارهای اندرویدی را به الکامپ می‌آورد. ما با برخی از سازمان‌ها، فعالیت‌های مشترکی درخصوص پیاده‌سازی و نصب اپلیکیشن‌ها و محصولات آن‌ها روی این دستگاه‌ها انجام داده‌ایم و امیدواریم که این پایانه‌ها را توسعه دهیم. زیرا این فرآیند سبب در هم تنیده شدن فعالیت ما با کسب‌وکارها خواهد شد و فعالیت آن‌ها را پایدار و مستمر خواهد کرد. راه‌اندازی چنین پایانه‌هایی سبب کاهش هزینه جدی کسب‌وکارها در زمینه راه‌اندازی و نصب سخت‌افزارخواهد شد و تنها نیاز به تعامل ما و کسب‌وکارها درخصوص این فرآیندها باقی می‌ماند و برای مشتری نیز جذاب خواهد بود. چون مشتری تمام خدمات خود را از یک پایانه دریافت خواهد کرد و بدین ترتیب از تعدد پایانه‌ها جلوگیری می‌شود. این فرآیند در چرخه کلان کشور سبب کاهش خروج ارز خواهد شد. به همین منظور، ما استفاده از موبایل را توسعه داده‌ایم که سبب حذف فیزیکی کارت و انجام تراکنش به‌وسیله تلفن همراه خواهد بود. همین نکته نیز منتج به کاهش خروج ارز خواهد شد. از آن‌جایی که انجام این فرآیند نیاز چندانی به کارت بانکی ندارد، تجربه آن برای مشتری و کاربر جذاب‌تر خواهد بود و به‌جای استفاده از دو پایانه از یک پایانه خدمات را دریافت می‌کند. ما در نمایشگاه نیز این محصول را عرضه خواهیم کرد و امیدواریم با سازمان‌ها تعاملات خوبی را داشته باشیم. لازم به ذکر است این نرم‌افزار قابلیت همگام‌سازی با آخرین نسخه‌های اندروید را نیز دارد.

آیا برای محصول جذاب «سکه» نیز به‌روزرسانی تازه‌ای داشته‌اید؟به‌روزترین نرم‌افزاری که ارائه خواهیم کرد، نرم‌افزار سکه برای موبایل است. موبایل شما را ناخوداگاه به‌روز نگه خواهد داشت. یکی از نرم‌افزارهای جدید در بازار، فناوری واقعیت افزوده است که در بازار جهانی بسیار باب شده و ما نیز به‌زودی آن را عرضه خواهیم کرد. اما این‌که نرم‌افزار سکه موبایل چه خدماتی ارائه می‌دهد، در زمان خودش بیان خواهد شد. نرم‌افزار سکه برای عموم مردم قابل استفاده خواهد بود و فکر می‌کنم تا سه ماه آخر سال جاری پیاده‌سازی واقعیت افزوده زمان ببرد. ولی امیدواریم برای ماه‌های پایانی امسال به بهره‌برداری برسد. سرویسی مشابه این خدمت در بازار وجود ندارد و این سرویس بسیار متفاوت است. زیرا هم سبب امتیازدهی به مشتری و هم سبب تسهیل استفاده از این امتیاز در زمان خرید می‌شود. نقطه‌ضعفی که بسیاری از باشگاه‌های مشتریان دارند، دشواری خرج‌کردن امتیاز در آن‌ها است که مشتری‌پسند نیست. اما ما سعی کردیم این روند را تسهیل کرده و فرایند خرج‌کردن امتیاز را ساده کنیم.

با توجه به این‌که در فصل مجامع شرکت‌های بورسی قرار داریم و این‌که سهام شرکت شما نیز در بازار سرمایه دادوستد می‌شود، چه برنامه‌هایی را در زمینه کاهش هزینه‌ها و درآمدزایی و سودآوری بیشتر دنبال می‌کنید؟یکی از کارهای بسیار مهمی که امسال انجام دادیم، کاهش هزینه‌ها است. تحریم‌ها سبب افزایش هزینه‌های اقتصادی شد، درصورتی‌که درآمدهای ما ثابت مانده و افزایش نداشته است. در چنین شرایطی، یکی از مواردی که به سودآوری کمک می‌کند، کاهش هزینه است. برای دست‌یابی به سودآوری باید دو مورد را رعایت کرد؛ نخست کاهش هزینه و دوم توسعه بازار. توسعه بازار با رقابت نفس‌گیری که این روزها در بازار وجود دارد، بسیار انرژی‌بر است. اما کاهش هزینه از آن‌جایی که درون‌سازمانی است، بسیارسریع‌تر انجام می‌شود. کاغذ یکی از معضلاتی بود که شرکت‌های PSP سال گذشته با آن درگیر بودند و مباحث مختلفی درخصوص آن مطرح شد. ما در دو فاز رسید‌هایمان را از نظر اندازه 50 درصد کاهش دادیم. مورد دیگری که انجام دادیم، اختیاری‌کردن دریافت رسید بود؛ مشابه خودپردازها که بعداز انجام تراکنش از شما می‌پرسد که آیا نیاز به دریافت رسید دارید؟ امیدواریم در این مرحله نیز برای نیل به اهداف، مردم از دریافت رسید خودداری کنند. کاهش خرید کاغذ علاوه برکاهش هزینه‌های ما، سبب حفاظت بیشتر از محیط زیست و منتفع‌شدن کل جامعه نیز خواهد شد. از مردادماه سال جاری دستگاه‌ها و پایانه‌های ما برای افزوده‌شدن بخش پرسش در مورد دریافت رسید برای مشتری به‌روزرسانی خواهد شد. در دستگاه‌های POS تمام اطلاعات خرید اعم از مبلغ و شماره مرجع و غیره نمایش داده می‌شود و در انتها از مشتری سوال خواهد شد که نیاز به دریافت رسید دارد یا نه.

در زمینه درآمدزایی و سودآوری چه برنامه‌ای دارید؟ما در سال 97 حدود 230هزار پایانه جدید اعم از سیار و ثابت خریداری کردیم که حدود 70هزار دستگاه از آن‌ها تاکنون عرضه شده است. این دستگاه‌ها کاملا با نگاه سودآوری در حال توزیع است که این موضوع برای سهامداران ما می‌تواند مهم باشد. چراکه نشان می‌دهد اگر ما هزینه‌ای می‌کنیم، به دنبال دریافت سود نیز هستیم. ما درحال‌حاضر به دنبال نوسازی هم هستیم و این نوسازی که برای پذیرندگان پرتراکنش انجام شده، برای ما نیز درآمد خوبی داشته است. همچنین به بازارهای جدید ورود کردیم تا سودآوری مناسبی را داشته باشد. امیدواریم با معرفی این محصولات در نمایشگاه بتوانیم تعاملات خوبی را به دست آوریم. از آن‌جایی که به‌پرداخت سابقه‌ای درخشانی در انجام پروژه‌های حاکمیتی نیز داشته است، امیدواریم با تعامل بهتر و بیشتر با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها این فرآیند را توسعه دهیم.

در مورد جایگاه‌های سوخت چه برنامه‌ای دارید؟ما سال‌های طولانی است که در این جایگاه‌ها حضور داریم و نوآوری‌هایی نیز در همین خصوص در دستور کار داریم که امیدواریم امسال به نتیجه برسد.

برآورد می‌کنید با چنین اقداماتی سهم بازارتان تا چه میزان رشد کند؟هدف‌گذاری رشد 1.5 درصدی را برای امسال داریم که سهم ما را از بازار به 24.5 تا 25 درصد خواهد رساند. دست‌یابی به رشد 1.5 درصدی در بازار رقابتی و اوضاع اقتصادی فعلی که شاهد اشباع در بازار PSPها هستیم، بسیار سخت است. ما امیدواریم این 1.5 درصد را در پایانه‌های فروش کسب کنیم. در ابزارهای اینترنتی هم با هدف‌گذاری‌های بزرگ‌تری ورود خواهیم کرد. زمانی که این موضوع به ثمر برسد، در مورد آن سخن خواهیم گفت، اما باید بیان کرد در آن بازار جهش خواهیم داشت و در مردادماه این هدف محقق می‌شود. سهم‌خواهی از بازار با پوشش‌دادن تراکنش‌های سایت‌های اینترنتی پیش می‌رود که برخی از آن‌ها خرد و کوچک و برخی دیگر کلان و بزرگ هستند و هدف ما نیز یک بازار بزرگ آنلاین است.

منبع: به پرداخت ملت

الکامپالکامپ پایانه‌هایالکامپ پرداختالکامپ جدیدترینالکامپ درالکامپ سیستمالکامپ فروشالکامپ معرفیپایانه‌هایپایانه‌های الکامپپایانه‌های پرداختپایانه‌های جدیدترینپایانه‌های درپایانه‌های سیستمپایانه‌های فروشپایانه‌های معرفیپرداختپرداخت الکامپپرداخت پایانه‌هایپرداخت جدیدترینپرداخت درپرداخت سیستمپرداخت فروشپرداخت معرفیجدیدترینجدیدترین الکامپجدیدترین پایانه‌هایجدیدترین پرداختجدیدترین درجدیدترین سیستمجدیدترین فروشجدیدترین معرفیدردر الکامپدر پایانه‌هایدر پرداختدر جدیدتریندر سیستمدر فروشدر معرفیسیستمسیستم الکامپسیستم پایانه‌هایسیستم پرداختسیستم جدیدترینسیستم درسیستم فروشسیستم معرفیفروشفروش الکامپفروش پایانه‌هایفروش پرداختفروش جدیدترینفروش درفروش سیستمفروش معرفیمعرفیمعرفی الکامپمعرفی پایانه‌هایمعرفی پرداختمعرفی جدیدترینمعرفی درمعرفی سیستممعرفی فروش