در حال بارگذاری اطلاعات

مطالب مرتبط

معرفی هواوی میت 30 لایت احتمالا با سیستم‌عامل HarmonyOS

ثبت اپل پتنت فیس آی دی برای مک

معرفی حسگر جدید ایزوسل سامسونگ در 21 مرداد با رزولوشنی چشمگیر

والپیپرهای جدید نوت10 معرفی شد

سومین مدل گوشی ال جی با نام ال جی G8X تینکیو در راه است

تفاوت گوشی هواوی میت 20 پرو با پی 20 پرو

شهریور 1397,26 سرویس خبری کالای دیجیتال

وشی هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) به زودی به عنوان پرچمدار جدید هواوی رونمایی می‌شود. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین تفاوت‌های میت ۲۰ پرو با هواوی پی ۲۰ پرو را بررسی کنیم.

با توجه به حضور محصولات مختلف از برندهای متفاوت در بازار گوشی های هوشمند و همچنین در نظر گرفتن ویژگی‌های هر گوشی با توجه به سلیقه و نیازمندی و بودجه هر فردی، اکثر موارد انتخاب میان یکی دو گوشی مرحله نهایی خرید است که نیاز به بررسی دقیق دارد. مواقعی که این انتخاب میان دو پرچمدار یک برند اتفاق می‌افتد، شاید کار کمی سخت‌تر باشد و مطالعه و بررسی‌ها دقیق‌تر. در این مطلب نگاهی به دو پرچمدار هواوی یعنی دو گوشی هواوی پی ۲۰ پرو (Huawei P20 Pro) و میت ۲۰ پرو (Huawei Mate 20 Pro) می‌اندازیم تا تصمیم‌گیری برای کسانی که می‌خواهند بین این دو گوشی انتخاب کنند راحت‌تر شود.

زمانی که آوریل امسال گوشی هواوی پی 20 پرو برای نخستین بار معرفی شد، بسیار مورد استقبال کارشناسان قرار گرفت و این موارد هم در بررسی‌ها بارها ذکر شد که هواوی سال‌های متمادی است که گوشی تولید می‌کند، ولی هیچ محصولی تاکنون نتوانسته است به اندازه P20 Pro جلب توجه کند. این پرچمدار در بسیاری از زمینه‌ها به راحتی با دیگر گوشی‌ها رقابت می‌کند و در واقع از همه رقبای خود جلوتر است. دوربین آن مجهز به سه لنز مجزای بسیار شگفت‌آور است، شکل ظاهری زیبایی دارد و عمر باتری آن نسبت به محصولات دیگر موجود در بازار بیشتر است تا پاسخگوی قدرت بالای پردازنده آن باشد.

گوشی هوشمند هواوی پی 20 پرو به محض ورود خود به بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، توجه همگان را به خود جلب کرد. بدنه این دستگاه به رنگ متمایز و منحصربه‌فرد شفقی در آمده است که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن برای جلب توجه هواداران محسوب می‌شود.

برای این گوشی هوشمند نمایشگر 6.1 اینچی از نوع AMOLED در نظر گرفته شده است و تراشه پرقدرت Kirin 970 در آن موجود است. این گوشی هوشمند رم 6 گیگابایتی و باتری 4000 میلی‌آمپری را نیز شامل می‌شود. این ویژگی‌ها بسیار قابل توجه است، کیفیت گوشی به گونه‌ای است که می‌توان آخرین و پیشرفته‌ترین بازی‌های ویدیویی را در این دستگاه اجرا کرد.

هواوی به تازگی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که از دو محصول Huawei P20 و Huawei P20 Pro بیش از 10 میلیون دستگاه در فاصله زمانی پنج ماه فروخته است و با تقویت بازار جهانی تصویربرداری این امکان را برای کاربران فراهم کند تا با گوشی هوشمند بهترین و حرفه‌ای‌ترین عکس‌ها را تهیه کنند. این نقطه عطف نشان‌دهنده اعتماد کاربران جهانی به برند هواوی است و فناوری نوآورانه‌ای را نشان می‌دهد که هواوی آن را برای دستگاه‌های پرچمدار خود با محوریت عکاسی در نظر گرفته است. آخرین دستگاه‌های پرچمدار هواوی در بازارهای بزرگ از جمله چین و اروپای غربی فروش قابل ملاحظه‌ای داشته است و این محصول توانسته بهتر از مدل‌های قبلی خود را نشان دهد.

با این وجود گوشی هوشمند پی 20 پرو خود را در مقابل یک پرچمدار جدید موسوم به هواوی میت 20 پرو می‌بیند که از آن به عنوان قدرتمندترین گوشی ساخته شده در این شرکت هم یاد می‌کنند.

مقایسه هواوی پی 20 پرو و میت 20 پرو

سرعت
قرار است دو گوشی هوشمند Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro در تاریخ 16 اکتبر در شهر لندن توسط هواوی به صورت رسمی معرفی شوند. این شرکت به تازگی با انتشار یک توئیت و درج تصویر در آن تایید کرد که در سخنرانی اصلی کنفرانس پیش رو تراشه جدید Kirin 980 خود را به جهانیان معرفی می‌کند و کاربران و کارشناسان را در جریان قابلیت‌های آن می‌گذارد.

هواوی در کنفرانس IFA 2018 نیز تراشه جدید خود را معرفی کرده بود و آن را با آخرین سیستم‌های سخت‌افزاری ساخته شده در شرکت Qualcomm مقایسه کرد. این کمپانی چینی تاکید دارد که فناوری جدید آنها نسبت به تراشه اسنپدراگون 845 که در پرچمداران گوشی‌های اندرویدی از جمله وان پلاس 6 و گلکسی نوت 9 سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، توانمندتر است.

به همین منظور گوشی هوشمند هواوی میت 20 پرو مجهز به تراشه جدید از قدرتمندترین گوشی‌های جهان محسوب می‌شود که مانند پی 20 پرو به رم 6 گیگابایتی مجهز شده است. با این وجود باید توجه داشت پرچمدار کنونی هواوی که در بازار فروخته می‌شود تراشه Kirin 970 را در خود جا داده است و البته این مساله به آن معنی نیست که سرعت این گوشی هوشمند کند است. در حقیقت باید گفت زمانی که پی 20 پرو وارد بازار شد به واسطه سرعت و قدرت خود توانست گوی سبقت را از رقبا برباید و مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

طراحی و دوربین
گوشی هوشمند P20 Pro نمایشگر 6.1 اینچی دارد و با این وجود کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند پرچمدار بعدی با نمایشگر بزرگتر به دست کاربران می‌رسد. بر اساس گمانه‌زنی‌های منتشر شده گفته می‌شود که میت 20 پرو به نمایشگر 6.9 اینچی مجهز شده است که اطراف آن را یک لایه باریک می‌پوشاند و در قسمت بالای نمایشگر هم یک زایده سیاه رنگ کوچک برای قرار گرفتن حسگر دوربین سلفی و اسپیکر تعبیه شده است.

منابع آگاه به تازگی تصاویری را از پنل اصلی این گوشی هوشمند روی شبکه اجتماعی ویبو منتشر کردند، که البته این تصاویر هنوز مورد تایید رسمی قرار نگرفته‌اند. از مهم‌ترین نکات منتشر شده این است که Mate 20 Pro نسبت به گوشی هوشمند Mate 20 زایده سیاه رنگ بسیار کوچک‌تری را در قسمت بالای نمایشگر شامل می‌شود که این مساله هم می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

در دیگر تصاویر منتشر شده مشخص شده است که خانواده گوشی‌های Mate 20 نیز از روند ارائه شده برای P20 Pro پیروی می‌کند تا بر این اساس در قسمت پشت بدنه خود سه لنز مجزای دوربین را شامل شود. با این وجود گفته شده است که نحوه عملکرد و کارایی این دوربین‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است.

سه لنز دوربین و فلش در گوشی هوشمند هواوی میت 20 پرو به حالت مربعی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این در حالی است که برای هواوی پی 20 پرو نحوه قرار گرفتن آنها در کنار هم به شکل عمودی بود.

این سه لنز در گوشی هوشمند P20 به میزان قابل ملاحظه مورد تحسین قرار گرفت و به خصوص این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا در شرایط کم نور عکس‌ها به صورتی گرفته شود که سطح بالایی از جزئیات در آنها لحاظ شود. این سیستم تصویربرداری در گوشی هوشمند میت 20 پرو نیز لحاظ شده است. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های به کار گرفته شده در این محصول که از مدت‌ها قبل شایعات فراوان در مورد آن منتشر شده بود مربوط به حسگر اثر انگشت آن می‌شود که زیر نمایشگر لمسی، قرار گرفته است.

برخی تصاویر منتسب به Mate 20 Pro که منابع آگاه آنها را منتشر کردند نشان می‌دهد در قسمت پشت بدنه این محصول حسگر اثر انگشت وجود ندارد و این مساله تایید می‌کند که هواوی در نظر دارد اکتبر امسال این فناوری ویژه را به صورت رسمی معرفی کند.

باتری
گوشی هوشمند هواوی پی 20 پرو با باتری 4000 میلی‌آمپری خود برای آن دسته از کاربرانی که در تمام روز از گوشی خود استفاده می‌کنند انرژی را نگه می‌دارد. با این وجود پیش‌بینی شده است ظرفیت باتری در گوشی پرچمدار هواوی میت 20 پرو از این مقدار بیشتر باشد. زیرا منابع آگاه بر اساس آخرین گمانه‌زنی‌های خود اعلام کرده‌اند که این گوشی هوشمند پرچمدار همراه با باتری 4200 میلی‌آمپری به دست کاربران می‌رسد. چنین اقدامی از سوی هواوی به Mate 20 Pro این امکان را می‌دهد که طولانی‌ترین عمر باتری در بازار را داشته باشد.

هواداران این برند منتظر هستند تا این محصول به صورت رسمی معرفی شود و با این وجود جدیدترین شایعات و اخبار رسیده پیرامون گوشی هواوی میت 20 پرو را نیز با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند تا از هم اکنون در جریان مشخصات آن قرار بگیرند.

منبع: گجت نیوز

۲۰20 با20 پرو20 پی20 تفاوت20 گوشی20 میت20 هواویبابا 20با پروبا پیبا تفاوتبا گوشیبا میتبا هواویپروپرو 20پرو باپرو پیپرو تفاوتپرو گوشیپرو میتپرو هواویپیپی 20پی باپی پروپی تفاوتپی گوشیپی میتپی هواویتفاوتتفاوت 20تفاوت باتفاوت پروتفاوت پیتفاوت گوشیتفاوت میتتفاوت هواویگوشیگوشی 20گوشی باگوشی پروگوشی پیگوشی تفاوتگوشی میتگوشی هواویمیتمیت 20میت بامیت پرومیت پیمیت تفاوتمیت گوشیمیت هواویهواویهواوی 20هواوی باهواوی پروهواوی پیهواوی تفاوتهواوی گوشیهواوی میت