در حال بارگذاری اطلاعات

-

بانک - ملت

بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تشکیل و با شماره ۳۸۰۷۷ در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک...
بیشتر بدانیم ...


مطالب مرتبط

توسعه خدمت ” تنخواه کارت رفاه “

معرفی جدیدترین سیستم پرداخت پایانه‌های فروش در الکامپ

برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت به پرداخت ملت با حضور بیش از 98 درصد سهامداران

مراسم تجلیل از بانک ملت در ششمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران برگزار شد

اهدای جایزه رتبه نخست هشتمین همایش بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به مدیرعامل به‌پرداخت ملت

رونمایی از دو سامانه بانک ملت در حوزه مبارزه با پولشویی

آبان 1396,14 سرویس خبری اخبار و رویداد ها

با حضور مسوولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از دو سامانه بانک ملت در حوزه مبارزه با پولشویی رونمایی شد.

مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: مسوولیت این بانک بزرگ، فقط یک مسوولیت درون سازمانی نیست بلکه یک مسوولیت ملی است و اگر اتفاقی بیفتد هزاران مشکل به وجود خواهد آمد.

دکتر هادی اخلاقی فیض آثار در جلسه رونمایی و معرفی نرم افزارهای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با تاکید بر این نکته که فعالیت در سطح بین المللی نیازمند پایش و کنترل جدی فعالیت ها است، اظهار داشت: از گذشته دور بانک ملت روی مقولاتی مثل مبارزه با پول شویی تمرکز داشته است.
وی با بیان این نکته که بانک ملت ۲۰ درصد تعاملات مالی نظام بانکی کشور را عهده دار است، افزود: حداقل ۳۴ درصد تراکنش های نظام بانکی در حوزه خدمات غیرحضوری به این بانک اختصاص دارد و تعداد زیادی از مشتریان در این بانک حساب افتتاح کرده اند.
دکتر اخلاقی با اشاره به هشدارهایی که از نهادهای بیرونی مبنی بر تمایل عده ای برای لطمه زدن به این بانک داده می شود، گفت: لطمه زدن به بانک ملت، به کل نظام بانکی کشور تسری پیدا می کند به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که این هویت و برند مرغوب را حفظ و مراقبت کنیم.
وی بر لزوم داشتن حساسیت زیاد روی حوزه امنیت تاکید کرد و ادامه داد: باید روی حوزه امنیت و بحث های مربوط به حفظ آبرو و حیثیت بانک در سطح بین المللی تمرکز کنیم.
دکتر اخلاقی با اشاره به پرونده خسارت انگلیس، خاطرنشان کرد: حجم کاری که در یک و نیم سال گذشته برای یک دادگاه بین المللی صورت گرفته در تاریخ ایران بی سابقه است.
وی با تاکید بر ضرورت  استفاده از تجارب بین المللی به عنوان یک فرصت، تصریح کرد: ادبیاتی در سطح ملی و فراملی و بین المللی شکل گرفته، ابزارهایی به وجود آمده و ساز و کارهایی معنا و مفهوم پیدا کرده که این ساز و کارها برای ما بسیار کاربرد دارد.
به گفته وی، اگر به درستی در این حوزه قدم بر داریم برای ما هویت ساز خواهد بود و می تواند نگاه بیرونی را نسبت به ما مستحکم کند.
دکتر اخلاقی با قدردانی از تلاش های امیدوارکننده در حوزه مبارزه با پول شویی، خطاب به دست اندرکاران این حوزه یادآور شد: شما به عنوان یکی از بازوهای اجرایی و نهادهای کشور تمام تلاش خود را انجام می دهید و با این پدیده شوم مبارزه می کنید که این تلاش ها شایسته قدردانی است.
علی رضا لگزایی قائم مقام مدیرعامل بانک ملت هم در این جلسه گفت: این کار جدید است و بسیاری از همکاران در این زمینه ابهام دارند ولی همکاری صمیمانه ای با نهادهای متولی در این زمینه وجود دارد و پیشرفتی که حاصل شده ناشی از حمایت های حاکمیتی از کارکنان بانک بوده است.
وی با بیان این نکته که براساس تاکید مدیرعامل، تمام منابع و امکانات بانک در حوزه فناوری اطلاعات و شرکت بهسازان برای مبارزه با پول شویی بسیج شده اند، تاکید کرد: این موضوع یک تکلیف هست که هم وزارت اقتصاد و هم بانک مرکزی و هم نظام آن را تکلیف کرده است ضمن این که ماهیت حرفه ای بانک هم ایجاب می کند که به این مقوله توجه ویژه نشان دهد.
لگزایی با تاکید بر این نکته که باید به موضوع مبارزه با پولشویی در تمام ارتباطات خود هم در سطح بین المللی و هم جامعه مشتریان داخل کشور توجه کنیم، گفت: فعالیت بانک ملت در ارتباط با مبارزه با پولشویی در رتبه بندی و  انتخاب آن به عنوان بانک عامل تاثیر می گذارد.
لگزایی به فعالیت های بانک در حوزه مبارزه با پولشویی و تعیین تکلیف مشتریان، احراز هویتKYCو موارد امنیتی و همچنین صدور کد اعتبار سنجی برای تحویل کارت به مشتریان و اصالت آدرس مشتریان اشاره کرد و افزود: اقدامات انجام شده به پشتوانه زیرساخت های نصب شده در مجموعه شرکت های فناوری اطلاعات بانک است که از قبل روی آنها سرمایه گذاری شده است و قدرت مانور بالایی را فراهم می کند.
احمدآبادی، رییس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت امور اقتصادی و دارایی هم از بانک ملت تجلیل کرد و با بیان این نکته که خوشبختانه بانک ملت در زمینه مبارزه با پولشویی پیشرو است و پیشرفت های خوبی در این بانک حاصل شده است، گفت: این پیشرفت ها نباید متوقف بشود؛ گرچه اقدامات مثبت و تاثیرگذار است ولی هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد.
وی با بیان این نکته که بانک ملت از ابزارهای به روز و استاندارد استفاده می کند و چارچوب های خوبی را تدوین کرده است، تاکید کرد: می توان بانک ملت را به عنوان یک الگو و نمونه خوب به بقیه بازیگران حوزه بانکی و غیربانکی معرفی کرد.

کیان رییس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی نیز گفت: در بانک ملت اقدامات خوبی در زمینه مبارزه با پولشویی انجام شده است و ما در بانک مرکزی، تعامل مطلوبی با این بانک داریم.
وی با اشاره به این نکته که شبکه بانکی کشور در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست مشکلی ندارد، تصریح کرد: اقدامات بانک ملت کمک خواهد کرد تا بقیه بانک ها هم از این الگو استفاده کنند.
بختیاری، مدیر مبارزه با پول شویی بانک ملت هم با ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با پول شویی اظهار داشت: خدا رو شاکریم که توانستیم انتظارات را برآورده کنیم و در همین راستا، تمام تلاش خود را برای ارتقای جایگاه بانک ملت به صورتی هدفمند و برنامه محور ادامه خواهیم داد.
در این جلسه دو سامانهAML(سامانه جامع مبارزه با پولشویی) وRBA(سامانه جامع رتبه بندی مشتریان از منظر ریسک پولشویی) رونمایی و ویژگی های آنها برای حاضران تشریح شد.

 

منبع: بانک ملت

ازاز بااز بانکاز پولشوییاز حوزهاز دراز دواز رونماییاز سامانهاز مبارزهاز ملتبابا ازبا بانکبا پولشوییبا حوزهبا دربا دوبا رونماییبا سامانهبا مبارزهبا ملتبانکبانک ازبانک بابانک پولشوییبانک حوزهبانک دربانک دوبانک رونماییبانک سامانهبانک مبارزهبانک ملتپولشوییپولشویی ازپولشویی باپولشویی بانکپولشویی حوزهپولشویی درپولشویی دوپولشویی رونماییپولشویی سامانهپولشویی مبارزهپولشویی ملتحوزهحوزه ازحوزه باحوزه بانکحوزه پولشوییحوزه درحوزه دوحوزه رونماییحوزه سامانهحوزه مبارزهحوزه ملتدردر ازدر بادر بانکدر پولشوییدر حوزهدر دودر رونماییدر سامانهدر مبارزهدر ملتدودو ازدو بادو بانکدو پولشوییدو حوزهدو دردو رونماییدو سامانهدو مبارزهدو ملترونماییرونمایی ازرونمایی بارونمایی بانکرونمایی پولشوییرونمایی حوزهرونمایی دررونمایی دورونمایی سامانهرونمایی مبارزهرونمایی ملتسامانهسامانه ازسامانه باسامانه بانکسامانه پولشوییسامانه حوزهسامانه درسامانه دوسامانه رونماییسامانه مبارزهسامانه ملتمبارزهمبارزه ازمبارزه بامبارزه بانکمبارزه پولشوییمبارزه حوزهمبارزه درمبارزه دومبارزه رونماییمبارزه سامانهمبارزه ملتملتملت ازملت باملت بانکملت پولشوییملت حوزهملت درملت دوملت رونماییملت سامانهملت مبارزه