در حال بارگذاری اطلاعات

مطالب مرتبط

کانن و فقدان نوآوری در دوربین‌های جدید آن

معرفی بهترین ساعت های هوشمند سال 2017

جشنواره عضویت در خانواده مارال چرم

هدیه پاییزی نوین چرم

بازدید دکتر شریعت مداری از غرفه مارال

راز نگهداری درست کاپشن چرم مردانه

شهریور 1396,29 سرویس خبری مد و لوکس

کاپشن چرم مردانه یا کت جیر به روش‌های خاص نگهداری نیاز دارد، دانستن این روش‌ها برای حفظ سرمایه‌ای که خرج یکی از با ارزش‌ترین لباس‌های توی کمد خود کرده‌ایم ضروری است. کاپشن چرم مردانه چه کاملا رسمی و ساده باشد چه روزمره و رنگی با تزیینات فراوان، یک لباس حیاتی است که باید از آن به خوبی مراقبت شود.

بین کت و کاپشن چرم و بقیه لباس‌هایتان کمی تفاوت قائل شوید، شما نمی‌توانید آن‌ها را همینطور به داخل ماشین لباسشویی بیاندازید و انتظار داشته باشید که سالم و تمیز و نو از آن بیرون بیاید.

تمیز کردن و نگهداری از کت‌ها و کاپشن‌های چرمی باارزش قلق خاص خود را دارد، بخشی از روش‌های نگداری از کت‌ها را می توانید از اتیکت پشت لباس بخوانید اما این همه نکات مورد نیاز نگهداری از کت و کاپشن چرم مردانه نیست، لازم است قبل از آنکه لباس چرم خود را با اشتباهات کوچک خراب کنید، به نکاتی که با تجربه‌های طولانی به دست می‌آیند، نگاهی بیاندازید.

راز و رمز نگهداری درست از کت و کاپشن چرم مردانه

نگهداری از کت و کاپشن چرم بهتر از تعمیر آن است
اگر تازه یک کاپشن چرم مردانه برای خودتان خریده‌اید و هنوز آن را  به تن نکرده‌اید پس بهتر از پیش از پوشیدن نکات مراقبتی آن را رعایت کنید. استفاده از اسپری مخصوص چرم یا جیر برای نگهداری از کت پوست با ارزش شما حیاتی است. اما همیشه پیش از آن که کل کاپشن خود را اسپری کنید، اسپری را روی یک نقطه کوچک از لباس تست کنید تا مطمئن شوید که اسپری برای کاپشن شما مناسب بوده و خرابی و تغییر رنگ ایجاد نمی‌کند. برای تست کردن اسپری جایی از کاپن چرم را انتخاب کنید که توی دید نباشد مثلا زیر بغل یا زیر یقه آن.

اگر دیر شده و آب به کاپشن چرم شما آسیب رسانده بهتر است از این مرحله رد شده و ابتدا مراحل بعدی برای اصلاح کاپشن مردانه را انجام داده و سپس به مرحله استفاده از اسپری مخصوص محافظت از چرم استفاده کنید.
اجازه دهید لکه آب روی کاپشن چرم به صورت طبیعی خشک شود
اگر اتفاقی در باران گیر افتادید یا کمی آب روی شما پرت شد، بهتر است کاپشن چرم را داخل خشک کن نیاندازید یا تلاش نکنید لکه خیس را با سشوار خشک کنید. حرارت مستقیم می‌تواند کاپشن یا کت چرم طبیعی شما را خراب کند. بهتر است برای نگهداری بهتر از کت و کاپشن چرم آن را به جایی که در معرض نور کافی بوده و جریان هوا داشته باشد، بیاویزید تا خودش خشک شود.
از الکل برای پاک کردن لکه‌های جوهر روی کاپشن چرم استفاده کنید
آیا تا به حال خودکار مشکی‌تان روی آستین کاپشن چرم شیک و  شیری رنگتان افتاده است؟ اگرچه بهتر است پاک کردن این لکه را بر عهده افراد متخصص بگذارید اما می‌توانید از یک حوله الکلی برای پاک کردن جوهر استفاده کنید.

استفاده از حوله الکلی تنها منحصر به لکه جوهر روی کت و کاپشن چرم است برای کت جیر از این تکنیک استفاده نکنید.

برای پاک کردن لکه جوهری، از پارچه رنگی استفاده نکنید و پارچه را به صورت محکم و خشن روی لباس چرم نکشید.

از مرطوب‌کننده چرم برای کاپشن چرم قدیمی استفاده کنید
مرطوب‌کننده چرم برای لطیف کردن و محافظت از کاپشن چرم قدیمی می‌تواند مفید باشد البته لازم نیست برای کت و کاپشن جدید باکیفیت از مرطوب‌کننده استفاده کنید چراکه پارچه چرمی این کت‌ها از چرم لطیف و نازک درست شده است.

اگرچه اگر از مرطوب کننده استفاده کنید عمر کاپشن چرم خود را می‌توانید افزایش داده و از ایجاد ترک و شکستگی در کت جلوگیری کنید. این مرطوب‌کننده‌ها برای انواع کفش چرم نیز به کار می‌رود.
در مواقع ضروری با متخصصان چرم تماس بگیرید
لکه‌های بزرگ، خرابی در اثر استفاده طولانی مدت و پارگی روی چرم، چیزهایی است که باعث می‌شود شما برای نجات کاپشن چرم باارزش خودتان با متخصصین چرم تماس بگیرید.

در نهایت بهتر است کت چرم خود را بیش از اندازه نشویید. این کار باعث از بین رفتن تدریجی کت چرم می‌شود. بنابراین نگران چند لکه کوچک روی کت نباشید.

منبع: دیجی استایل

۵۵ آن۵ از۵ چرم۵ درست۵ راز۵ کاپشن۵ مردانه۵ نگهداری۵ وآنآن ۵آن ازآن چرمآن درستآن رازآن کاپشنآن مردانهآن نگهداریآن وازاز ۵از آناز چرماز درستاز رازاز کاپشناز مردانهاز نگهداریاز وچرمچرم ۵چرم آنچرم ازچرم درستچرم رازچرم کاپشنچرم مردانهچرم نگهداریچرم ودرستدرست ۵درست آندرست ازدرست چرمدرست رازدرست کاپشندرست مردانهدرست نگهداریدرست ورازراز ۵راز آنراز ازراز چرمراز درستراز کاپشنراز مردانهراز نگهداریراز وکاپشنکاپشن ۵کاپشن آنکاپشن ازکاپشن چرمکاپشن درستکاپشن رازکاپشن مردانهکاپشن نگهداریکاپشن ومردانهمردانه ۵مردانه آنمردانه ازمردانه چرممردانه درستمردانه رازمردانه کاپشنمردانه نگهداریمردانه ونگهدارینگهداری ۵نگهداری آننگهداری ازنگهداری چرمنگهداری درستنگهداری رازنگهداری کاپشننگهداری مردانهنگهداری ووو ۵و آنو ازو چرمو درستو رازو کاپشنو مردانهو نگهداری